sobota, 15 sierpnia 2015

Jarzynowa zupa - krem.

Ech, niebywałe upały dalej nas masakrują... jeść się nie chce... ale, żeby nam metabolizm nie padł, to przecież trzeba co trzy godziny coś "przetrącić"... tak więc dzisiaj zrobiłam delikatną zupę - krem...

















Składniki:
  • duża porcja włoszczyzny
  • kilka ziemniaków
  • 1 brokuł
  • kawałeczek jakiegoś mięsa ( u nas dziś schab)
  • sól
  • odrobina cukru
  • pieprz
  • szczypta kurkumy
  • jogurt grecki
  • ocet (do usuwania robaczków z brokuła :P)


















Mięso wrzucić do garnka.


















Warzywa (oprócz brokuła) pokroić na mniejsze kawałki. Wrzucić do schabu. Dodać wodę i gotować na małym ogniu ok. 45 minut.


















Brokuła namoczyć w zimnej wodzie z dodatkiem octu.


















Po upływie 45 minut gotowania dodać do garnka pokrojone brokuły i szczyptę cukru. Gotować na małym ogniu ok. 15 minut, nie przykrywając pokrywką. Cukier i barak przykrycia pozwoli brokułom zachować ładny, zielony kolor.


















Pod koniec gotowania dodać sól, pieprz i szczyptę kurkumy.


















Wyjąć mięso. Pokroić na mniejsze kawałki i wrzucić z powrotem do gara.Całość zblenderować.
Ja jeden kawałek mięcha (ten z kostką) zostawiłam i podałam mężowi razem ze zblenderowaną zupą.


















Zmiksowana zupa wygląda tak. Prawda, że ładnie...? :D


















Zupę podałam z łyżką jogurtu greckiego i odrobiną koperku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz