wtorek, 5 maja 2015

Placuszki z gotowanych ziemniaków.

Dobre! Można jeść je i na ciepło i na zimno.
Przepis zapożyczyłam z tego blogu:
 http://zgarapara.pl/placki-z-gotowanych-ziemniakow/














Składniki:
  • 1 kg ziemniaków (ugotowanych, ostudzonych i przeciśniętych przez praskę)
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • sól
  • pieprz
  • jogurt grecki
  • olej do smażenia
















Ziemniaki, obie mąki, jajko, sól i pieprz wymieszać.
















A następnie szybko zagnieść.
















Zagniecione ciasto przenieść na, podsypaną mąką, stolnicę i uformować gruby wałeczek. Odcinać spore plastry.
















Każdy plaster lekko spłaszczyć w dłoniach, tworząc placuszki.
















Placki kłaść na rozgrzany olej, smażyć z obu stron, aż do ładnego zrumieniania.
















Po usmażeniu przenieść na ręcznik papierowy, aby odsączyć nadmiar oleju.
















Jogurt wymieszać z pieprzem i solą, polać nim każdy placuszek.

3 komentarze:

  1. Wyglądają nieziemsko !!! I pewnie tak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam je :) Jednak nigdy nie polewałam jogurtem. Zawsze jadłam albo solo, albo z sosem grzybowym i surówką z kapusty kiszonej :) Ewentualnie polane sosem truskawkowym. Ale ile lat żyje, bo tak długo znam przepis, tyle lat ani ja, ani nikt w mojej rodzinie nie wpadł na to, aby tak sprytnie je formować :) Czyli zrobić wałek i wychodzą piękne kotleciki. Narobiłaś mi smaka Kobieto :) Na dniach chyba zrobię :)

    OdpowiedzUsuń