czwartek, 23 kwietnia 2015

Kurczak z pomarańczą.


Takie danie zobaczyłam u koleżanki Astry. Wyglądało przepysznie, postanowiłam więc i ja je zrobić. No i nie zawiodłam się, było smakowite, bo z miłą owocową nutą... i (co bardzo ważne!) z tych dań co to w zasadzie robią się same. :D

kurczakzpomarancza
Składniki:
  • kawałki kurczaka
  • pomarańcze
  • olej
  • ulubione przyprawy (np. sól, pieprz, czosnek, kurkuma, złocista przyprawa do kurczaka i świeży rozmaryn)
  • rękaw do pieczenia.

kurczakzpomarancza_2
Mięso obtoczyć w marynacie zrobionej z oleju oraz przypraw i wstawić na noc do lodówki.


kurczakzpomarancza_3
Następnego dnia pokroić pomarańcze w plastry. I tu zrobiłam błąd, bo powinnam (koniecznie!) obrać je ze skórki......!!


kurczakzpomarancza_4
Mięso z marynatą oraz plastry pomarańczy włożyć do rękawa i wstawić na ok. godzinę do nagrzanego (ok.180*C) piekarnika.


kurczakzpomarancza_5
Pod koniec pieczenia rozciąć rękaw, aby zrumienić skórkę na mięsie.


kurczakzpomarancza_6
Kurczaka podałam z ulubionymi dodatkami. Zapewniam, że jest on naprawdę smakowity.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz