czwartek, 23 kwietnia 2015

Marchewka z groszkiem, czyli smaki mojego dzieciństwa.


Dobrze pamiętam, że gdy byłam mała to już wtedy mięsa nie lubiłam. Ale wszelkie jarzynki baaardzo... no, może oprócz szpinaku... :P a największym moim hiciorem od zawsze była (i jest!) marchewka z groszkiem. Mniammm......!!



SDC10391
Składniki:
  • marchew
  • groszek konserwowy
  • mąka pszenna
  • masło
  • sól
  • cukier

SDC10395
Marchew obrać, umyć i wrzucić do garnka, dodając troszkę soli, cukru i masła.


SDC10397
Wlałam wodę i gotować ok. 30 minut.
Pamiętajmy, aby marchew zawsze gotować bez pokrywki, bo wtedy razem z parą uchodzą z szkodliwe związki azotu !!


SDC104015
Ugotowaną i ostudzoną marchew pokroić w kosteczkę takim sprytnym kółeczkiem, ale oczywiście  można też kroić zwykłym nożem.


SDC10403
Teraz należy zrobić zasmażkę. W garnku lekko roztopić masło. Pamiętajmy aby nie zrumieniać, masło ma się tylko lekko rozpuścić!!


SDC10406
Do garnka z masłem wsypać troszkę mąki.


SDC10407
I energicznie rozmieszać, a następnie lekko przesmażyć razem, tak aby mąka i masło połączyły się razem.


SDC10411
Na koniec wlać troszkę zimnej wody, zagotować (cały czas mieszając) i jasną zasmażkę mamy gotową.


SDC10416
Do zasmażki wrzucić pokrojoną marchewkę i odcedzony z zalewy groszek. Teraz wystarczy tylko wszystko razem wymieszać, podgrzać i można już zajadać.


SDC10421
A tak wygląda marchewka z groszkiem na obiad podana. Pycha...!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz