czwartek, 23 kwietnia 2015

Szpecle Ali.

Koleżanka Alicja fantastycznie gotuje i podpowiedziała mi jak robi swoje szpecle. Jej przepis jest świetny. Teraz i ja często robię te pyszne kluseczki. :))


jaksieszpeclerobi
Składniki na porcję dla jednej osoby:
  • 100g mąki pszennej (ja wzięłam tu krupczatkę, ale nie jest dobra, lepiej ze zwykłej pszennej robić!)
  • 1 jajo
  • ok. 1/4 szklanki zimnej wody
  • 1/3 łyżeczki soli
  • plus olej dolewany do wody, w której gotują się kluski.

jaksieszpeclerobi_2
Wszystkie składniki włożyć do malaksera. Ale równie dobrze można wrzucić je do jakiejś miseczki i wyrobić ręcznie przy pomocy łyżki, najlepiej drewnianej.


jaksieszpeclerobi_31
W sporym garnku zagotować osoloną wodę i dodać trochę oleju, co zapobiegnie sklejaniu się szpecli.


jaksieszpeclerobi_4
Na garnku z gotującą się wodą położyć kółko z otworami. Przelać na nie ciasto i taką specjalną szpatułką przecierać je do wrzątku. Po wypłynięciu szpecelków na powierzchnię pogotować je jeszcze chwilę, a następnie odcedzić i przelać je  niedużą ilością zimnej wody.


jaksieszpeclerobi_6
Tak wyglądają gotowe kluski.


jaksieszpeclerobi_7
Tym razem podałam je z surówką i kotletem mielonym. Ale szpecelki są równie pyszne z jakimś sosem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz